Mumsema

Ebu Leheb ve diğer kâfirlerin azabı hafifletilmez

  • 13 Aralık 2022
  • 804 kez görüntülendi.
Ebu Leheb ve diğer kâfirlerin azabı hafifletilmez

Ebu Leheb ve diğer kâfirlerin azabı hafifletilmez

Değerli okuyucularımız, bilinmelidir ki; bir konuda Kur’an ve Sahih sünnetten açık bir nas bulunduğu halde içtihadın hiçbir geçerliliği yoktur, Allâh’ın Kitabında ve Peygamber’in sahih sünnetinde, bir şey açık bir şekilde bildirilmiş ise bu durumda biz müminlere işitme ve itaatten başka bir seçenek yoktur, İmam Eş-şafii buyurdu ki; إذا صح الحديث فهو مذهبي “Bir hadis sahih ise işte o benim mezhebimdir”. O halde herkim Allâh’ın kitabını ya da Efendimizin sahih sünnetini yalanlar nitelikte bir söz sarfederse bu kişi islamı hakikati üzere tanımamıştır.

Öyle ki dinin temel konularına zıt düşen içtihada da itibar edilmez, yani içtihat Kuran ve Sünnete aykırı ise yok hükmündedir, şu hususun da göz ardı edilmemesi gerekir ki içtihat herkesin işi değildir, yani herkes içtihat edemez , öyle ki kendisinde içtihat edebilme kıriterleri bulunan bir müçtehid bile içtihatında hatalı olabilir, bu müçtehidin durumu öyle ise, o halde müçtehid olmayan birisinin durumu nasıl olabilir ?

O halde Allâh’ın Kitabı’nı veyahut sahih sünneti ya da Alimler’in icmaını yalanlayan bir kimseye asla itibar etmemek gerekir, özellikle Kuranı ve sünneti bir kenara itip, sadece bir rüyadan ibaret olan bir olayı kıstas edinen kimselerin sözlerine itibar edilmemesi gerekir, çünkü rüyadan dini hükümler alınmaz, aksine doğrudan Kuran ve sünnetten alınır.

Kâfirlerden hiç kimseye cehennem azabı hafifletilmeyecektir

Allâh azze ve celle Al-i İmran Suresinin 88.Ayetinde şöyle buyurmuştur

خَالِدِينَ فِيهَا لا يُخَفَّفُ عَنْهُمْ الْعَذَابُ وَلا هُمْ يُنْظَرُونَ

Manası:“ İçinde ebedî kalacaklardır, onlar’ın azabı hafifletilmez ve onlara orada asla mühlet yoktur.”

Allâh azze ve celle Ebu leheb hakkında şöyle buyurdu

تبت يدا أبي لهب وتب

“Ebu Leheb’in elleri kurusun, (Helâk olsun kaybetsin ) zaten kaybetti ya.

Bu konu İlginizi Çekebilir ;  Meni ve mezi yi nasıl ayırt edeceğiz, bilgi verir misiniz?

Peki size sorarım Efendimiz’e o kadar düşmanlık edip kendisine söven bir adamın ve üstelik Kur’an’ın nassıyla Elleri kuruyan o Ebu lehebin ellerinden nasıl bir içecek çıkartılıp, azabı hafifletilsin diye içirilecektir ki ; Allâh azze ve celle yunus süresinin 4. Ayetinde şöyle buyuruyor:

وَالَّذٖينَ كَفَرُوا لَهُمْ شَرَابٌ مِنْ حَمٖيمٍ وَعَذَابٌ اَلٖيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ

Manası: İnkâr yolunu tutmaları sebebiyle kafirlerin nasibi ise kaynar bir içecek ve acı veren bir azaptır.

Ebu Lehebin Süveybeyi azat etmesi

Ebu Leheb’in Süveybe’yi azad etme olayına dayanarak, azabının hafifletildiği iddiasının yanlış olduğunun delili; Peygamber’in amcası Ebu Leheb’in, Süveybe’yi azad etme olayı, henüz Efendimize vahyin gelmediği bir vakitte gerçekleşmişti, yani kardeşine bir erkek çocuğu bahşedildiği için o cariyeyi azad etmişti, ahir zamanın Nebiysi doğdu diye değil , sonuç olarak onun Allâh’ın Peygamberi olduğunu bilmiyordu, öyle ki 40 yaşına gelip kendisine vahiy geldiğinde onun en azılı düşmanı Ebu leheb olmuştu, düşmanlığında öyle bir safhaya varmıştı ki Efendimizi yalanlayıp, ona hakaret etmişti ta ki onun hakkında Leheb süresi ininceye kadar.

O halde Peygamber’e sövüp de ona hakaret ve düşmanlıkta bulunan ve bu hal üzere ölen kimsenin azabı hafifler mi ? Asla hafiflemez…

Ebu leheb Allah’ın ve Peygamberinin düşmanı olmasına rağmen niye azabı hafifletilsin ki ?

Kadı İlyaz ve El-Hafız ibn hacer gibi bilginlerin naklettiğine göre: Alimlerin icma’ıyla Ebu lehebin süveybe’yi azad etmesiyle hiçbir sevaba nail olmamıştır, hal böyle iken ona bunun karşılığında niye mükafat verilsin ki ?

O halde bu hurafeden bahseden kimsenin sahih bir isnadı yoktur, onun sözüne de itibar edilmez. İmam Tahavi ve İbnu hacerin (Fethulbaride) zikrettiğine göre Ehl-i sünnet alimlerinin icmaına göre; Peygaberlerin rüyaları haricindeki rüyalar delil olarak gösterilmez.

Bu konu İlginizi Çekebilir ;  Banyoda cinsel ilişki caiz midir?

Zira Müslümanlar nezdinde bilinen kurala göre; Kuran’ın bir harfini bile yalanlayan bir kimse şöhreti olsa dahi alimlerin icma’ıyla müslüman değildir.

Konu ile ilgili sorunuz veya bir yorumunuz varsa aşağıya yorum kısmına. Konu dışından sorunuz varsa Mumsema Dini soru sor kısmına veya Mumsema Dini Soru Sor Cevap Al kısmında da sorularınızı sorabilirsiniz.

Bildir
guest

1 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
mevlana

haşaaaa tabiki hafiflemez Allah razı olsun hocam bu güzel konu için

1
0
Tıkla Soru Sor Yada Yorum Yapx