Mumsema

Kağıt Oyunları Haram mı? İskambil Oyunları Haram mı?

  • 04 Aralık 2022
  • 153 kez görüntülendi.
Kağıt Oyunları Haram mı? İskambil Oyunları Haram mı?
resmin alt tagı

Kağıt Oyunları Haram mı? İskambil Oyunları Haram mı?

Dikran: Hocam biz bazen arkadaşlarla toplanıp kağıt oyunları oynuyoruz ( ihale, pişti, batak…vb) biz bu oyunları oynarken hiç bir şekilde ortaya ne para ne bir iddia nede bir şart koşuyoruz. Çayına dahil olsa oynamıyoruz oturuyoruz hesap ne gelirse beraber bölüşüp çıkıyoruz kahveden. Ha tutup parasına oynayan yok mu var yada hesabına oynayan hiç mi yok ? var tabi. Biz hiç bir şeyine oynamıyoruz sadece zevkine oynuyoruz. Kusura bakmayın affedin sorum baya uzun oldu gibi forumdaki arkadaşlar da okuyorsa kusura bakmasın durumu tam açıklamak istedim ki cevabı tam alayım.  Şimdi kağıt oyunu oynamak haram mı? nenden haram ? hiç bir şeyine öylesine dahil oynasak haram olur mu ? iskambil haram mı ? Forumdaki arkadaşlar da bilen varsa cevap verebilir ama tam net bir cevap istiyorum nedenleri ile birlikte lütfen şimdiden teşekkür ederim saygılar hocam ve forumdaki değerli arkadaş ve hocalar.


Mumsema:

Kağıt yani iskambil oyunu oynamak haram ister hesabına ister öylesine ister iddia olsun ister iddia olmasın her türlü kağıt oyunu oynamak dinimizce yasak ve haramdır. Güzel kardeşim nedenleri nedir diye sormuşsun tam bir açıklama istemişsin kağıt oyunu hakkında sana binlerce delil ve açıklama getirebilirim. ilkin Kuran ve hadilerden başlayalım;

“Aranızda mallarınızı haksız sebeplerle ve batıl yollarla yemeyin” (el-Bakara, 2/188; en-Nisâ, 4/29).

“Ey inananlar, içki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

“Ey inananlar, içki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. Şüphesiz şeytan içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah’ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister (el-Mâide, 5/90, 91; İbn Abidin Reddû’l Muhtar, İstanbul 1307, V, s. 355; Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dini, İstanbul 1960, II, s. 766).

Bu konu İlginizi Çekebilir ;  Haşr Ne Demek ? Haşr Hakkında Bilgi

Burada Rabbimiz açıkça kumardan uzak durmamızı belirtmiştir. Ayet açık ve anlaşılır bir ayettir.

İster zevkine ister parasına ister hiç bir şeyine neyine olursa olsun kağıt oyunları haramdır çünkü bugün öylesine olan şey yarın insanı kumara itebilir. Umarım cevabım tam olarak anlaşılır olmuştur anlamadığınız bir nokta olursa şayet tekrardan konu altına cevap yazarak sorabilirsiniz elimizden geldiği kadarını cevaplarız sevgili kardeşim kal sağlıcakla.


Dikran: Hocam Rabbim sizden ve bu platformu kuranlardan razı olsun çok net anladım hepsini çok güzel açıkladınız Allah ne muradınz varsa versin


Mumsema: Allah razı olun sevgili kardeşim Amiiin ecmain inseallah

resmin alt tagı

Konu ile ilgili sorunuz veya bir yorumunuz varsa aşağıya yorum kısmına. Konu dışından sorunuz varsa Mumsema Dini soru sor kısmına veya Mumsema Dini Soru Sor Cevap Al kısmında da sorularınızı sorabilirsiniz.

resmin alt tagı
Bildir
guest

0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
0
Tıkla Soru Sor Yada Yorum Yapx