Mumsema

Sigara İçmek Haram mı ?

  • 15 Aralık 2021
Sigara İçmek Haram mı ?

Yasin Ender

Selamlar hocam Sigara bağımlısı bir gencim ve sigara içmediğim zaman resmen deliriyorum. İçtiğim zaman sinirlerim yatışıyor ve kendime geliyorum lakin eşim sigara kokusunda tiksiniyor. Özellikle cinsel ilişki sırasında sigara kokusu falan çok geliyor diyor bana. Bana sigaranın haram olduğunu söylüyor içme diyor. Sigara gerçekten haram mıdır ? Ben sigara içmesem çok fena sinirlenip insanların kalbini kıracağım bunun farkındayım sinir hastası bir adamım hatta enteresandır ki zamanında doktor bana sigara iç demişti. Ona sinirlerimden bahsettiğim zaman ilaç yazdı ben kullanmak istemedim ne yaptı ne etti kullandırtamadı bana ve aile ilişkilerim kötüye gidiyordu bana sigara kullanıyor musun dedi askerdeyken içtim ama bıraktım dedim. Bana dostum bu yöntemi kimseye önermiyoruz ama sende mecbur kaldık sen sigara iç dedi bende öyle başladım ve 15 yıldır da içiyorum ama artık bırakamıyorum. Vel hasıl sigara içmek haram mı ? onu sormak istedim cevabınızı bekliyor olacağım şimdiden teşekkürler.


MumSema

Alekyüm Selam kardeşim sigara içmek haram değildir. Lakin eğer bir fiili yaparken o fiilin sağlığına zarar verdiğini biliyorsan ve bunu kendi bünyende hissediyorsan ki zarar verdiğini biliyorsun demek bünyende de hissetmek demek. O zaman o fiil haram olur yani sen sigaranın sana zara verdiğini görüyorsan o zaman sana haram olur.

Doktorun sigara önerdiğini söylüyorsun ben tıpçı değilim o kunda hiç bir yorumda bulanamam ki işim olmadığı için de yorumda bulunmam. Onun dışında sinirini yatıştırmak için her sinirlendiğin anda peygambere salavat getir ve sinirin yatışana kadar salavat getirmeye devam et. Emin ol çok faydasını göreceksin. Sigaradan daha çok faydasını göreceksin ki bu fiili yaparken sevap ta kazanacaksın ekstradan.

Konu ile ilgili bir sorunuz varsa yorum kısmına konu dışında bir sorunuz varsa dini soru sor  yada Mahrem Soru Sor kısmına yazabilirsiniz.

Önemli Not: Eğer nafakaya da engel oluyorsa yine sigara size haram olur yani eşinize ve çocuklarınıza nafakada yetersiz kalıyorsanız sigara da içmek bu sefer size haram oluyor bunu da son olarak belirtmek istedim. Yani onların nafakasını eksik bırakıp sigara ve benzeri şeyler içmeniz haram olur.

Bu konu İlginizi Çekebilir ;  En Faziletli Amel Nedir ?
Bildir
guest
5 Yorum
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Vedat Oğuz
Vedat Oğuz
15 Aralık 2021 21:30

Merhabalar hocam peki nargile İçmek haram mı ??? onunda cevabını sizden almak isterim bende nargile bağımlısıyım. İçemeden duramıyorum çok seviyorum ve harbiden sinirlerime iyi geliyor.

Yağız Erdem
Yağız Erdem
15 Aralık 2021 21:37

Hocam son yazılan not dikkatimi çekti de yani eğer eşini ve çocuğunu eksik bırakıp sigara içerse kişi sağlığına zararı olmasa dahil o sigara ona haram mı oluyor ?

trackback
Nargile İçmek Haram mı ?
16 Aralık 2021 01:26

[…] Dilersen Şu konuya göz at daha detaylı bilgi alırsın çünkü sigara ile nargilenin hükmü aynıdır.  Sigara İçmek Haram mı ? […]