Mumsema

Hırsızlık yaptım çok pişmanım ne yapmalıyım

Bu konu Mumsema tarafından 1 sene önce açıldı ve 21 Cevap verildi.
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 2 sene önce
Konu Sayısı: 25
Yanıt Sayısı: 337
Güncelleme: 8 Mayıs 2021, 1:07

Hırsızlık Yaptım Allah Affeder Mi

Soru: Öncelikle selamun aleyküm. Biz 3 arkadaş 1 ay önce mobiletle motor çaldık ve sonra pişman olduk yerine geri koyduk günahı çok mudur? (lütfen yardımcı olun vicdan azabından öleceğim)

Cevap: Aleykum selam kardeşim. Hırsızlık büyük günahlardandır ve kul hakkıdır. Diğer arkadaşlarına da söyle tövbe edin. Malını çaldığınız kişiye söylemeyin, o kişinin adına helal para ile bir hayır yapın. Allah tövbe edenleri sever. Bir daha bu hataya düşmeyin. Selametle kalın.

Bir önceki yazımız olan Evlenmek İstiyorum Ama Korkuyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Kul Hakkı (Hırsızlık) Dünya"da fakir de var zenginde var fakirin para kazanmaya dahi şansı olmayan durumlar oluyor ve pek seçenek kalmıyor insanlar hayattan zevk alırken sizin küçük bir eğlenme durumunuz bile olmuyor ve bu durumlar sonucunda aklınıza çalıp çırpmak geliyor ama Allah"tan korkuyorum kul hakkı yemek bize öğretilmedi çünkü cevaplayabilir misiniz? aklım çok karmaşık.
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Hayırlı akşamlar kardeşim bu dünyada neden var olduğumuzu unutuyoruz.Allah bizleri O’na kulluk edelim diye yarattı, dünya hayatı kafirlere cennet gibidir, biz müslümanlar imanımızı kurtarabilirsek ne ala,kurtaramazsak sonsuz cehenneme gideceğiz Allah muhafaza.Biliyorsun ki müslüman biri bile son nefesinde imanını satabilir,işte ona göre dünya hayatında kendimizi kaybetmeyelim.Hırsızlık büyük günah ve kul hakkıdır. Helal dairesi icinde insan pekala ailesi,dostları ile eğlenebilir,insanın eğlenebilmesine sebep para,mekan veya zaman değildir. Son olarak şunu söylemek isterim kabirdeki melekler dünyada hoş vakit gecirdin mi, yeterince mutlu oldun mu demeyecek.Hele namazı yoksa insanın vay haline sevgili kardeşim.Orada senin yardımına okuduğun Kur’an, kıldığın namaz yetişecek.Selametle kal.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Küçükken hırsızlık yaptım Selamın aleyküm hocam sorun şudur. Ben küçükken 2 tane günah işledim ses 2016 ise bir 13 yaşında filan kermes kuruluydu. Ordan arkadaşım gizlice bir şey almasına bende yardım ettim önüne geçtim birde bir bakkaldan cips almıştım iki kişi yarın küçük olduğu için kul hakkına mani mi? En fazla 14 yaşında diyelim belki küçüktür hatırlamıyorum hocam.
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Aleykum selam kardeşim artık günah işlemenin bilincindesin. Arkadaşını da uyar, hırsızlığın büyük günahlardan olduğunu ve kul hakkına sebep olduğunu söyle ve tövbe edin,Allah bağışlayıcıdır,bir daha yapmayın kardeşim.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Çok aldığım kişiyi görüyorum bakkal sahibini arada ama diğer abi çok eskiden di tanımıyorum tövbe edelim geçermi çünkü iyi hakkı geçermi
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Sen tövbeni et kardeşim.İbadetlerini bırakma.Bu olayı da kimseye anlatma. Allah çok merhametlidir, tövbe edenleri sever kardeşim. Allah’a emanet ol.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Hırsızlık yaptım tövbe etmek istiyorum Sa öncelikle ben 1 sene önce 2 tane süper matketten ve binbir çeşitte 20.30.5 tl yi geçmicek hırsızlık yaptım bunu onlara söylemeden bu günkü alışverişimizde yanlışlık olmuş diyip kasiyerden helallik alsam günahım gider mi lütfen cevaplayın bu vicdan azapından kurtulmak istiyorum şididen teşekkürler
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Aleyküm selam İslam dini yalan söylemeyi ve hırsızlık yapmayı hoş görmez. Rabbimiz pişman olup tövbe edenlerin töbesini kabul eder rahmeti boldur. Kasiyere bir elemandır çaldığınız şeyler onun malı değil aynı zamanda marketin sahibine ulaşmanız da zor. Yetkili olan birine gidip hatanızı söyleyin ve çaldığınız malın bedelini ödeyip helallik isteyin. Çünkü eksik çıkan miktarı çalışanlardan kesme durumu oluyor bunu bilmeleri çalışanın hakkını da vermelerini sağlayacaktır. Allah günahlarımızı af eylesin.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Hırsızlıkta helallik şart mıdır Lütfen hemen yardımcı olun. Hocam ben küçükken çok fazla hırsızlık yaptım. Hastalık olmuştu artık. Yaklaşık 17 yaşıma gelince bıraktım. Çok pişman oldum. Her namazımda Allah'a tövbe ediyorum ve çok üzülüyorum. Ancak kul hakkını nasıl ödeyeceğimi bilemedim. Yani helallik isteyemem o insanların yüzlerine bakamam utanıyorum. Gizliden paralarını ödesem olur mu. illa helallik istemem gerekir mi yoksa parayı verince benden hakları gider mi. Şimdiden teşekkür ederim
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Merhaba kardeşim. Öncelikle ara ara da olsa tövbe namazı kılmalısın. Bu günahların her aklına geldiğinde pişmanlığını Allah’a sunmalısın. Kendini kimseye ifşa etme artık. Hırsızlık yaptığın kimler varsa bu kişiler adına helal para ile hayır yap. İnsanlara ve hayvanlara yardım et. Selametle kardeşim.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Hırsızlık yaptım çok utanıyorum Ben yaşı buyuk bir bayanım iç çamaşırı satan mağazada çalışıyordum oradaki ürünleri çaldım yakalandım kimsenin yüzüne bakamıyorum vicdanen çok rahatsızım orada çalışanlarda benim çaldığımı biliyorlar ailem akrabalarım çevrem duyarsa ben yaşayamam hocam tövbe ettim çok pişmanım ne olur bana yardımcı olun depresyona girdim çok kötüyüm
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Merhaba. Hırsızlık büyük günahlardan ve kul haklarındandır. Madem iş yeri de öğrendi aranızda helalleşin. Tövbe namazı kılın. her günah için tövbe kapısı açıktır bir daha yapmamak üzere tövbe eden o cürmü işlememiş gibi af olunur
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Hırsızlık nasıl affolur Hocam öncelikle selamün aleyküm. Ben çok kul hakkı yedim. Yurtta kaldığım Arkadaşın cebinden para aldım okulda kantinden bir şey çaldım. Ama ben çok pişmanım çok tevbe edeceğim. Benim sorum şu kul hakkını anca kul affeder ama benim onlarla helalleşmeye yüzüm yok onun yerine sadaka versem onların adına kabul olur mu hocam lütfen beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim ?
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
Aleykum selam. Bir kul hakkı ancak geri ödenerek helal edilebilir. Bu parayı bir şekilde onlara ulaştırarak da yapabilirsin. Yani araya birisini koyarak veya onlara bir not ile göndererek de yapabilirsin. Ancak hak sahibine ulaşamazsan o zaman onun hayrına sadaka olarak verebilirsin.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Hocam çok sağ olun peki hak sahibi bu parayı kabul etmezse ama hakkını helal ederse kabul olur mu
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
O zaman bir şey yapman gerekmez hak kapanmış olur kardeşim.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Zorla hırsızlık yaptığım için günaha girer miyim İyi günler nişanlım bana zorla hırsızlık yaptırıyor yapmasam benle evlenmeyeceğini ayrılacağını söylüyor zorla hırsızlık yaptığım için günaha girer miyim
Mumsema
Mumsema
ADMINISTRATOR
Yanıt Sayısı: 337
İyi günler kardeşim. Zorla hırsızlık yapmıyorsun. İnsan iradesi olmazsa hırsızlık yapamaz. Bu kişi seni terkederse ahiretini mi kaybedeceksin ki bu kadar korkuyorsun? Bir an evvel bu kişiden ayrılmalısın. Tövbe et hırsızlık kul hakkıdır ve büyük günahlardandır.
....
....
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
20 yaşında çok büyük bi hata yaptım hırsızlık ? kendimden çok utanıyorum ve nasıl yaptığıma inanıyorum şimdi olsa kafamı kaldırıp bakmam aklımdan bile geçirmem ama işte cahillik bilinşizlik çok pişmanım çok aldığım bilezikti şimdi yapmak istiyorum ama 11. Bin TL tutuyor o kadar da durumum yok ne yapmayalım her zaman tövbe ediyorum tövbe namazı kılıyorum vicdanım yanıyor.
Anonim
Anonim
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
Benimde erkek kardesim çaldı bileziğimi 20 bini geçkindi ve tek birikimimdi.Iki yetimim var ve eşim 7 yıl önce öldü.Ama o pisman değil bile ve bunu yetimlerime yaptı.Zaten hayat bize çilesini yaşattı, zar zor bi birikim o da gitti.Yazık ne deyim.Ben sustum ama onlar hala bana bagirip çagırmaya suç bastirmaya devam ediyor.Var saniyorlar sanirim.Yıllarca bireysel emeklilikte biriktir çek bi bilezik al.Kardesin çalsın.
Mumsema
Mumsema
BİNBAŞI
Yanıt Sayısı: 442
İlk öncelikle selamın aleyküm okul zamanımda bir çok kez fazlasıyla hırsızlık yaptım arkadaşımla ve çok pişmanlık çekiyorum her gün düşünüyorum gözüme uyku girmiyor. o zamanlar ben bilmezdim kul hakkını sadece günah diye bilirdim büyük günah kücük günahlarda varmış meğer saflık işte benim bu durumda neyapmam gerekiyor çok insan olduğu için ve gidemeyeceğim için onun yerine hayırlar yapsam çok çok sevap işlesem büyük bir tövbe etsem Allah benim kul hakkımı affedermi be kardeş bazı yerlerde okuyorum kul hakkını allah affetmez bazı yerler affeder diyor
Konuya Bir Cevap Yazın

İlgili Diğer Konular
  • 2 Kayıtlı Üye
  • 84 Konu
  • 779 Cevap
  • Son Üye: Kayitsiz
Mumsema