Ergenlik çağında mastürbasyon yapmak?


Ergenlik çağında mastürbasyon yapmak?

hayqo12345
Herkese merhabalar.Ben 13 yaşında erkek bir çocuğum.Çevremdeki büyüklerden duyduklarıma göre ergenlik çağında meninin dışarı atılması gerekiyormuş.Arkadaşlarım falanda mastürbasyon yapıyorlar hatta gusül abdesti almadan 3-4 gün kalıyorlar.Ama ben mastürbasyon yaptığım zaman hemen acele olarak gusül abdesti alıyorum.Bu affedilebilirmi yani demek istediğim mastürbasyon yaptıktan 1 gün veya 2 gün sonra gusül abdesti alsam uygun olurmu cünup kalabilirmiyim kalabilirsem en fazla kaç gün kalabilirim?

Şimdiden çok teşekkürler..


Cevap: Ergenlik çağında mastürbasyon yapmak?

barışuğur
“Eli ile cima eden melundur(lanetli).” diye bir hadis var. Ayrıca cünup kalırsan namazını kılamazsın.


Cevap: Ergenlik çağında mastürbasyon yapmak?

hayqo12345
Zaten dedim 7. sınıfım SBS sınavına giricem derslerime çok çalışıyorum inançlıyım ancak nazam kılmaya vakit bulamıyorum zaten.Çok teşekkür ederim ancak sanırım ne demek istediğimi tam anlatamadım mesela en fazla kaç gün cünup kalabilirim?


Cevap: Ergenlik çağında mastürbasyon yapmak?

musab.b.umeyr
< mesela en fazla kaç gün cünup kalabilirim?
>

Bunun süresi bir namaz vaktidir. Bir namaz vaktini kaçırmaman gerekir.


Yetim
kardeşim namaz senin üzerine farzdır.allah-u Teala her farz ibadete bir özür tayin etmiştir ama namaza asla mazeret kabul etmemiştir.Günde 5 vakit namaz var ve abdest alıp en azından farzları kılman 15 dk.nı almaz. Namaza bahane yok.
2. bir husus bir müslüman cünüp kaldıktan namaz vakti girdiğinde cünüplükten kalkması farzdır. Mesela gece ihtilam oldun diyelim. Sabah namazı vakti girince yıkanması farz olur. bunun dışında cünüp kalması haramdır.


muamma11
dini bir öneri değil ama sağlığın için bir öneri sanırım dini açıdan böyle

meniyi attıktan hemen sonra abdest alma bir kere tuvalete çık yani idrar yoluyla meni iyice çıksın ondan sonra abdestini al


emniciba
7.sınıfta ergen olmusun erken bır ergenlık gıbı lakın oyuncak gıbı kullanma namaz uzerıne farz belkı bunu sımdı ıdrak edemezsın ama cunup durmak cok kotu bastığın toprak hakkını alır


ozayir
Arkadaşlar bu konu özellikle 12-16 yaşarasında çok soru geliyor namaza vaktim yok masturmasyon yapıyorum cenebet gezsem sorun olur mu ? Bi kendinize sorun ne yapıyorum diye yatın yataga kendinizi soruya çekin içiniz rahat mıdır ?


eskişehirli
bu benim ilk mesajım. ben bi ara şöyle bişey duymuştum tabi ne kadar doğru bilemiyecem. inşAllah cevabını burada bulacağım.
istimna (masturb.) yaparken bişey hayal edince gusül gerekiyormuş sadece. (yani insan hayal etme)

bunun cevabını burada bulacağımı umuyuorum.


muamma11
@eskişehirli
birşey hayal etmeden o iş olmaz illaki zihninde birşeyler canlanır zaten

hadi canlanmadı direk o işi yaptın onu yapmak için öncesinde birşeyler seni harakete geçiriyor zaten dışarıda gördüğün yada tvde gördüğün bi görüntü


eskişehirli
o esnada hayal dünyasını tamamen kapattığımızı varsayalım veya bambaşka bişey hayal edersek. canlı harici. o zaman gerekmez sanırım gusül. değil mi?
örn. yaptığın sporu, fitnessi, oynadığın bir oyunu falan hayal edersek.


CeyhuN_
< Zaten dedim 7. sınıfım SBS sınavına giricem derslerime çok çalışıyorum inançlıyım ancak nazam kılmaya vakit bulamıyorum zaten.Çok teşekkür ederim ancak sanırım ne demek istediğimi tam anlatamadım mesela en fazla kaç gün cünup kalabilirim? >
Savaş sırasında bile namaz kılan ecdad’ın torununa bak hele. Bir namaz vaktinden diğerine cünüp kalmak haramdır.


DinIman31
Masturbasyon yapmak ile gunaha giriyormuyuz. Bende ayni 13 yasindayim, arkadaslarim onerdi, Allah aff edermi?


arifselim
Mastürbasyon yapmak haramdır günahtır. Sadece eğer insan zinaya düşmekten korkarsa o zaman mastürbasyon yapması helal olur. Eğer mastürbasyon yapıyorsan ergenlik yaşına girmişsin demektir.


Kayıtsız Üye
arkadaşlar ben mastürbasyon attıktan sonra çıkan meni ve mzi akıttıktan sonra içime ağırlık çöküyor mutsuz oluyorm ama bir bakıyorum arkadaşlarımdan 1 hafta 1 ay kalanlar var onları aklıma getiriylorum üzüntümü geçiriyorum yani anlıycanız günahmı atması böyle insanda kötü şeyler oluşturuyorsa


arifselim
Mutsuz olman ve huzursuz olman o şeyden rahatsız olduğunu gösterir. Nefsine karşı durarak yapmamalısın. Mastürbasyon ancak zinaya düşmemek için helal olur bunun dışında zevk için yapmak haramdır.


Kayıtsız Üye
S.a bn 15 yasindayim.Neredeyse her gün masturmasyon yapiyorum.Bugünlerde penisim kalkmiyor.Sizce penisim ne zaman net kalkar ve cok masturmasyum cektigim icin döl üm kurur mu??? ACİL CEVAP


arifselim
Aleykum selam. Aşırı mastürbasyon yapılması çok zararlıdır. Hem dinen hemde bedenen çok zararları vardır. Bu sıkıntın geçici olabilir ama aşırı bu fiili işlemek kalıcı bazı zararlar da verebilir.


adsızz.
Ben 15 yaşındayım haftada bir gün mastürbasyon yapıyorum acaba günahmıdır?


arifselim
Eğer zinaya düşme tehlikesi yoksa bu günah olur. Mastürbasyon zevk için alışkanlık haline kesinlikle getirilmemelidir.


Kayıtsız Üye
Bende bazen mastürbasyon yapıyorum. 5 dakika sonra abdest alıyorum sonra çıktıktan 2 3 dakika sonra dol geliyor ne yapmalıyım


arifselim
Meni aktıktan hemen sonra gusül abdesti alınmamalıdır ortalama 20 – 30 dakika kadar beklenmelidir ki akıntı tamamen kesilsin yoksa guslün yenilenmesi gerekir.


Kayıtsız Üye
masturbasyon sadece el ile mi yapılır ben kapalı bir şekilde sürtünerek yaptığımda da menini atıyo bu caiz midir?


arifselim
El ile veya başka bir şekildeki müdahale ile mastürbasyon yapılması arasında bir fark yoktur her durumda müdahale ederek boşalma söz konusudur ve caiz değildir.


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar ergen olmadan cenabet olunur mu? Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.


arifselim
Ergenlik yaşına girilmeden cünüp olunmaz. Bunun işareti de meninin çıkmasıdır eğer böyle bir durum olursa o zaman cünüp olursun.


Kayıtsız Üye
Mahremiyete giriyorsam lütfen beni affedin ama bu konu son zamanlarda çok kafamı kurcalıyor.

Ben 16 yaşında biriyim. Hepimizin bildiği üzere bu türlü faaliyetler ergenlik döneminde hatsafadadır. Müstehcen içeriklere bakmamaktan kendimi alı koyamıyorum, dayansam senelerce dayanabilecek değilim herhalde. Ama gerçek olan bir kadına şehvetle bakmam, sadece pornografik görüntüler için geçerlidir bu.

Ayrıca namazlarımı kılıp Allah’tan bunun için tövbe de diliyorum fakat defalarca tekrarladığım şey için Allah’ın beni bağışlayacağını nedense düşünmüyorum ve şuan çaresiz durumdayım. Benim yaşımdaki nerdeyse bütün erkekler için aynısı geçerli, bu şimdi ne oluyor? Bunun bir yardımınıda alamam, yani aileme gidip böyle böyle diyemem.. Büyüklerim varsa küçüklüklerini hatırlasınlar empati kursunlar lütfen.

Bunun azabı, sonucu, olacakları, günahı vb. nedir peki? Durdurabileceğim birşey değil bu maalesefki. Evlenme olanağım da yok..

Mahremiyete girdiğim için çok özür dilerim, hakkınızı helal edin lütfen.
Allah’ın rahmeti üzerinizde olsun İnşaAllah.


arifselim
Selamun aleykum kardeşim. Dünya bir imtihandır bunu unutma. Bu imtihanda en büyük mücadeleyi nefsimize karşı veririz. Defalarca aynı hatalara girsen bile yinede tövbe etmeli ve yeniden mücadele etmelisin. Ancak zinaya düşmekten korkacak hale geldiğinde o zaman mastürbasyon caiz olur. Allah sana evlenme imkanı sunduğunda ilk fırsatta evlenmelisin. Allah tövbe edenlerin tövbesini kabul eder.


Kayıtsız Üye
hocam ben de ergenligin belirtileri oldu rüyada gördüm sanırım ama supe ediyorum ergenlige girip girmedigimden


Kayıtsız Üye
Kendi kendini tatmin etmeden sonra gusül abdesti almak gerekir mi kızlarda?


arifselim
Kendi kendini tatmin etmek yani mastürbasyon yapmakla kız veya erkek olsun kişi cünüp olur ve gusül abdesti alması farz olur. Cünüp olmanın şartı bu durumda menin gelmesidir yani orgazm olarak boşalmanın gerçekleşmesidir.


Kayıtsız Üye
Merhabalar ben 12 yaşındayım evet biraz erken bir yaşta ergenliğe girdim ama rüya ile girdim bazen kendime dokunup boşalmadan önce bırakıyorum.. Ama şöyle bir sorum olacak bildiğiniz gibi benim bu yaşta zinaya düşme tehlikem gibi bi durum olamaz.. ama yine de çok fazla (Çok afedersiniz) azıyorum bu durumda da mı yapılmaması gerekir bazen kafayı yiyorum şuana kadar hiç meni getirmedim mastürbasyon yaparak..


Kayıtsız Üye
Ben 9a gidiyorum. Haftada 1 defa cünüp oluyorum ama banyoya denk getirip gusül alıyorum. Kendimi zorla tutuyorum tutuyorum ama bir anda şeytan vesvesesi ile krndime mani olamıyorum hemen ardından da çok pişman oluyorum. Lütfen beni bu günahtan alı koyacak ibadetlere yaklaştıracak bi çözüm sunun. Çok pişman oluyorum ömür geçiyor.


#UguR
< Ben 9a gidiyorum. Haftada 1 defa cünüp oluyorum ama banyoya denk getirip gusül alıyorum. Kendimi zorla tutuyorum tutuyorum ama bir anda şeytan vesvesesi ile krndime mani olamıyorum hemen ardından da çok pişman oluyorum. Lütfen beni bu günahtan alı koyacak ibadetlere yaklaştıracak bi çözüm sunun. Çok pişman oluyorum ömür geçiyor. >
Namazınızı huşu içinde kılın. Vaktinizi başka işlerle meşgul edin örneğin: Kitap okuyun veya spor yapın. Nasıl başkasının yanında masturbasyon yapamıyorsanız tek kaldığınızda da Rabbim beni izliyor diyip masturbasyon yapmayın.


Kayıtsız Üye
Selamınaleykum Simdi Bu İstimna (Masturbasyonu) arastırdım Siteden Namaz kılıyorum Kızlardan Uzak duruyorum VAllahi Hiç bir kıza Sehvetlede Bakmıyorum Yani şevki durum Artıyo Hani sundan korkuyorum Zinaya bulasırsam Cunki Ciddi nefsi zMücadele Veriyorum ki ben cok arastırdım Hani Cidden Diğer znamaz Vaktine Ulasmadan İstinma Yapsam bunun derecesi nedir Yada hani bu nefsi duyguyu yenmek için Fiili Dini ne olabilir dualar okuyorum Ama Gecmiyo


Kayıtsız Üye
DEĞERLİ KARDEŞLERİM cünüp iken yiyip içme ,gezip dolaşma haramdır. iki vakit arası bekleyebilirsiniz. öğlen namazında namazı eda etmeden cünüp oldunuz ise namazı geçirmeden gusül abdesti almanız gerekli. yok öğleni kıldınız sonra şeytana uydunuz ise ikindi namazını geçirmeden gusül abdesti almanız gerekli. kesinlikle dışarı çıkıp gezemezsiniz. hayat memat meselesi bir konu olsun ki dışarı çıkın, veya misafirsiniz bir hanede cünüp oldunuz elinizde olmayan sebeplerden dolayı yanlış anlamaya mahal vermemek için(isteyerek cünüp olamazsınız ) eve kadar müsadeniz var. eve girince hemen gusül etmek gerekli. mastürbasyona müsade edilen yerler de var mesela zina ile karşı karşıya kaldınız elinizden birşey gelmiyor ise zina etmek daha büyük günah olduğu için el ile boşalmaya ve o günahtan kaçmaya müsadeniz var. keyfi olarak mastürbasyon yapmak ilerleyen yaşlarda erken boşalma gibi cinsel sorunlarla karşılaşmanıza sebep olacaktır


Kayıtsız Üye
selamun aleyküm ben emre 14 yaşındayım mastrubasyon yatıktan sonra gusül alındığını bilmiyordum ve cunüp kaldım namaz kıldım camiye gittim ama mastrbasyon dan sonra gusül alındığını öğrendiğimde geçenlerde aldım cunüpken namaz kılıp camiye gittiğimde günah yazılıyormuydu


arifselim
Aleykum selam. Bu bilgi her müslümanın bilmesi gereken bilgilerdendir. Bu şekilde kalman, namaz kılman ve o durumda camiye gitmende haramdır. Artık tövbe istğfar et ve bir daha yapma. O şekilde kıldığın namazlarını da kaza etmelisin.


Kayıtsız Üye
Herkese merhaba abiler ablalar bir sorum olacak. Ben 14 yasimi doldurdum ve hani nasil desem vücudumda cok fazla meni üretiliyor ama normalde uykuda atilmasi gerekirken ben hic boyle bir şey yasamadim . haftada bir banyoya girmeden bosaliyorum hemen sonrasinda banyoya girip gusül aliyorum bunun günahı nedir yani gercekten sirf ihtiyac artik yururken falan herdakka şehvet geliyor sirf bunlardan kurtulmak icin haftada bir yapip hemen gusül aliyorum


mum
Şehvet ihtiyaçtır doğru ama sırf zevk için el ile boşalmayı adet haline getirmemek gerekir.
Zina korkusu varsa caiz, zevk için yapılması yasaktır günahtır.
< uykuda atilmasi gerekirken ben hic boyle bir şey yasamadim >
Şehvetini istimna ile gideriyorsun vücut nasıl atsın


Kayıtsız Üye
bir namaz vaktini geçirme ve namazını kıl zor bir şey değil sınava çalışma namazını kıl


ergenlikte masturbasyon , ergenliğe girmeden cünüp olunurmu, ergenlikte mastürbasyon

Bir önceki yazımız olan Hanefi Mezhebinde Çıplak Kadına Bakmak Abdesti Bozar mı? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bir yorum ekleyin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.